prof. dr. sc. Snježana Banović

Odsjek produkcije

red. prof. art. trajno zvanje

snjbanov@gmail.com

Rođena 1963. u Zagrebu gdje završava osnovnu i srednju školu te studira francuski i španjolski jezik na Filozofskom fakultetu. Akademiju dramske umjetnosti – odsjek Kazališna režija i radiofonija diplomira 1990. u klasi prof. Georgija Para. Za vrijeme studija asistira na brojnim produkcijama u kazalištu, a prvu profesionalnu režiju ostvaruje u zagrebačkom Teatru ITD. Doktorski studij književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu završila je 2008. godine, a 2011. obranila je dizertaciju Hrvatsko državno kazalište 1941-1945 – organizacijski i društveni kontekst koju je 2012. objavila izdavačka kuća Profil. U siječnju 2014., u izdavačkoj kući Durieux objavljuje knjigu eseja Kazalište krize.

Redovita je profesorica na Odsjeku produkcije Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.

Do danas je ostvarila mnoštvo kazališnih režija u Hrvatskoj i u inozemstvu i to u kazalištima DK Gavella, HNK Zagreb, HNK Rijeka, HNK Osijek, ZKM, ITD, Kerempuh, Komedija, Histrioni, Novi život, Žar ptica, Kazalište Virovitica, KMD Dubrovnik, Atelje 212 Beograd, ITI Prag, HNK Varaždin, Mala scena Zagreb, Hrvatski radio, WSC Theatre, Nebraska USA, INK Pula, Opera b.b.

Za neke je predstave radila je i izbor glazbe (Kako sam naučila voziti, Dvije, Vaginini monolozi, Debela, Posljednja karika, Vanda) a autorica je scenografije za predstave Posljednja karika Lade Kaštelan u WSC Theatre, USA i Enciklopedija izgubljenog vremena u Pozorištu mladih u Novom Sadu.

Uz dramske tekstove režira i/ili organizira različite komercijalne i umjetničke manifestacije te različite dobrotvorne programe od kojih se izdvajaju Svečano otvaranje hotela Hilton Imperijal u Dubrovniku (2005), Svečanost obilježavanja 50 obljetnice Atlantske plovidbe (2006.), Svečanost otvaranja kongresa Sindikata pomoraca Hrvatske (2007.).

Za navedene svečanosti piše sinopsise, a autorica je i više tekstova cabareta i adaptacija proznih djela. Objavila je brojne stručne i znanstvene tekstova te o kazalištu, kulturnoj politici, kazališnom menadžmentu i produkciji u zbornicima i časopisima (Glumište, Kazalište, 3. Program Hrvatskog radija, Književna republika, Mediantrop…), mnoštvo kolumni o kulturi i kazalištu u dnevnim i tjednim tiskovinama.

Recenzentica je više udžbenika, članaka i stručnih knjiga. Surađivala je na izradi Židovskoga biografskog leksikona i Kazališnoga leksikona Leksikografskog zavoda u Zagrebu.

Sudjelovala je samostalno ili s predstavama na brojnim festivalima, simpozijima i okruglim stolovima s temom kazalište, kazališna produkcija i kulturna politika u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Grčkoj, Francuskoj, Sloveniji, SAD, Austriji, Italiji, Belgiji, Njemačkoj, Srbiji, Slovačkoj i Crnoj Gori.

Umjetničke i javne funkcije:

2013. – koordinatorica Savjeta za kulturu predsjednika Skupštine grada Zagreba

2013. – 2015. – predsjednica Kulturnoga vijeća za Dramu Ministarstva kulture RH

2012. – 2013. članica Kulturnoga vijeća za dramu Ministarstva kulture RH

2007. – ravnateljica privatne Ustanove u kulturi Rachlin and Friends, Dubrovnik

2001. – 2002. – ravnateljica Drame HNK Zagreb.

2001. – Pokrenula osnivanje Scene Habunek pri HNK u Zagrebu

2001. – članica Vijeća za kazalište Ministarstva kulture RH

- predsjednica Vladina Povjerenstva za Dramu Dubrovačkih ljetnih igara.

 

Članstvo u prosudbenim žirijima, uredništvima i sličnim tijelima

2013 – 2014. – članica Etičkoga povjerenstva izbora za EU parlament

2013.- 2015. – urednica u regionalnom časopisu Mediantrop Centra za medije Ranko Munitić, Beograd.

članica prosudbenih žirija na festivalima:

Male scene u Rijeci (2002., 2004., 2012.)

Zlatni lav u Umagu (2007., 2008.)

Vjesnikova nagrada Dubravko Dujšin (2008.)

selektorica festivala Gavelline večeri (2008.)

 

Članstva u udrugama:

Hrvatsko društvo dramskih umjetnika

Hrvatsko društvo pisaca

Hrvatsko novinarsko društvo

P.E.N centar Hrvatska

Hrvatski centar ITI

Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo

Centar za medije Ranko Munitić

 

Znanje jezika:

Prevodi s engleskoga i francuskoga jezika. Služi se španjolskim i talijanskim, njemačkim i grčkim jezikom.

 

Dramaturški rad:

 Adaptirala i napisala više tekstova za kazalište:

 Charlie Brown za ZKM, 1994.

Cabaret Črni maček za DK Gavella, 1995.

Cabaret Stari fijaker za Histrione, 1998.

Sinopsis Otvaranja za DLJI, 2001.

Vaginini monolozi (po motivima E. Ensler) za Kerempuh, 2003.

Vaginini monolozi (po motivima E. Ensler) za KMD Dubrovnik 2004.

Dnevnik Pauline P, (po romanu Sanje Polak) za Žar pticu 2005.

cabaret Agram by Night za English language Theatre of Zagreb 2006.

Debela (po motivima istoimenog romana S. Šesto Stipaničić) za Malu scenu 2007.

Vanda (po motivima istoimenog romana S. Šesto Stipaničić) za Malu scenu 2008.

Ovca ostaje ovca (adaptacija istoimene slikovnice M. Mattera – A. Fausta) za Malu scenu 2010.

 

Izvedeni prijevodi s engleskoga, francuskoga i talijanskoga jezika:

Eugene Ionesco: Portret, 1987., ADU

Victor Haim: Abraham i Samuel, 1989., ADU/Židovska općina Zagreb

Otho Eskin: Duet, 1999., Hrvatski radio

Paula Vogel: Kako sam naučila voziti, Teatar &TD Zagreb, 2000.

David Hare: Plava soba, HNK Osijek 2001.

Mogens – Rukow: Proslava, HNK Zagreb, 2002. i Atelje 212, Beograd, 2009.

Gaetano Donizzeti: Il Campanello, Opera b.b., Zagreb, 2011.

 

Popis režija:

Victor Haim: Abraham i Samuel, Židovska općina, Zagreb, 1989.

Pavao Marinković: Filip Oktet i čarobna truba, Teatar &TD, Zagreb, 1990.

Alfred de Musset: Svijećnjak , DK Gavella, Zagreb, 1991.

Higin Dragošić: Posljednji Zrinski, Kazalište Virovitica, Virovitica, 1992.

Miroslav Feldman: Vožnja, Virovitica Theatre, Virovitica, 1993.

Charles Schultz / S. Banović/V. Đikanović: Charlie Brown, ZKM, Zagreb, 1993.

Georges Faydeau: Mačak u vreći, Kazalište Virovitica, Virovitica, 1994.

S.Banović / V. Đikanović: Cabaret Črni maček, Gavella, Zagreb, 1994. (specijalna nagrada na Danima smijeha)

Hrvoje Ivanković: Cabaret Pantagana, KMD, Dubrovnik, 1994.

William Shakespeare: Kako vam drago, Kazalište Virovitica , Virovitica, 1995.

Edward Albee: Tko se boji Virginie Woolf, HNK Zagreb, 1995.

Georges Faydeau: Ne šetaj uokolo gola golcata, Dramski studio slijepih Novi život, Zagreb, 1996.

Tennesse Williams: Mačka na vrućem limenom krovu, Gavella, Zagreb, 1996.

Nicholo Machiavelli: Mandragola, Kazalište Virovitica , Virovitica, 1997.

Otho Eskin: Duet, Dramski program Hrvatskog radija, 1997.

Angelo Longoni: Muškarci bez žena, KMD, Dubrovnik, 1997.

Snježana Banović: Stari Fijaker, cabaret, Histrioni, Zagreb,1998.

Darko Lukic: Play Shakespeare, dobrotvorna produkcija, Zagreb, 1998.

Eugene Labiche: Talijanski slamnati šešir, HNK Rijeka, 1999.

William Shakespeare: San ivanjske noći, dobrotvorna produkcija, Zagreb, 1999.

Paula Vogel: Kako sam naučila voziti, Teaar &TD, Zagreb, 2000.

C.P.Taylor: Dobri, HNK Zagreb, 2000.

David Hare: Plava soba, HNK Osijek, 2001.

Lada Kaštelan: Posljednja karika, ITI Prague, Češka, 2001.

Mogens/Rukow/ Witenberg: Proslava, HNK Zagreb, 2002.

E. Ensler: Vaginini monolozi, Kerempuh, Zagreb 2003.

T. Štivičić: Dvije, Atelje 212, Beograd, 2003. (nagrada publike na Marulićevim danima u Splitu)

William Shakespeare: San ivanjske noći, Zagrebački ljetni festival, 2003.

Eve Ensler: Vaginini monolozi, KMD Dubrovnik, 2004.

S. Polak/S. Banović: Dnevnik Pauline P., Žar ptica, Zagreb 2005.

Tennessee Williams: Iznenada prošlog ljeta, HNK Varaždin, 2006.

Braća Presnjakov, Igranje žrtve, Kazalište Virovitica, 2007.

S. Šesto Stipančić/ S. Banović, Debela, Mala scena, Zagreb 2008.

Lada Kaštelan: The Last Link, WSC Theatre, Wayne Nebraska, USA, 2008.

S.Šesto Stipaničić/S. Banović, Vanda, Mala scena, Zagreb 2009.

T. Štivičić: Fragile, HNK Osijek, 2009.

M. Matterr/A. Faust – S. Banović, Ovca za cijeli život, Mala scena Zagreb, 2011.

Slobodan Šnajder, Enciklopedija izgubljenog vremena, HNK Varaždin, 2011.

Gaetano Donizetti, Il Campanello, Opera bb, Zagreb, 2011.

Slobodan Šnajder, Kako je Dunda spasila domovinu, INK Pula, 2012.

Gioaccchino Rossini, Cambiale di matrimonio, Opera b.b. Zagreb, 2013.

Ivan pl. Zajc, Momci na brod, Mala scena, Zagreb, 2014.

Slobodan Šnajder, Enciklopedija izgubljenog vremena, Pozorište mladih, Novi Sad

 

Objavljeni stručni i znanstveni radovi; izlaganja i recenzije:

 

  • Komorne pozornice Drame HNK od 1957. do danas, Kazalište, Zagreb 2002.
  • Kazališna edukacija u SAD, Glumište, HDDU, Zagreb 2003.
  • Balovi u HNK tijekom XIX. stoljeća, Kazalište, Zagreb 2004.
  • Josip Freudenreich – prvi hrvatski ‘actor manager’, Kazalište, Zagreb 2005.
  • Bal kao riječ i više od toga, Hrvatski radio, III. program, 2006.
  • Modeli organizacije suvremenoga talijanskog kazališta, Kazalište 2006.
  • Kazališna produkcija – karika bez koje se ne može stvarati kazališna estetika, recenzija udžbenika autora D. Lukića, Kazalište 2007.
  • Druga bitka Julija Benešića za reformu HNK 1939. – 1940., Kazalište 37/38, Zagreb 2009.
  • Nacionalna kazališta i nedostatak strategije kulturnog razvoja u Hrvatskoj, Scena, Novi Sad, 2009.
  • Križevačka tragetkinja Nina Vavra u hramu hrvatsje Talije – recenzija monografije Ivana Peklića, Gradska knjižnica “Franjo Marković” Križevci, 2010.
  • Nikola Batušić i kazališno zakonodavstvo u Hrvatskoj, Zbornik o životu i radu Nikole Batušića,ITI, HAZU i ADU, Zagreb, 2010.
  • Nacionalna kazališta i identitet, zbornik: «Hrvatski nacionalni identitet u globalizirajućem svijetu», Pravni fakultet i Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo, Zagreb 2010.
  • National Theatre and Cultural Policy in Croatia, International Scientific Conference:The Idea of a National Theatre in the 21st Century, Budmerice, Slovakia, 3 – 5 June, 2010.
  • Intendanture Mani Gotovac: ustajali kazališni model XIX. stoljeća moguće je mijenjati, Književna republika, Zagreb, 2010.
  • Produkcijski model školske predstave na američkom koledžu,zbornik: «Hrvatski jezik u kontekstu suvremenoga obrazovanja», Zagreb, 2010.
  • Bilježnica kao utopija10 godina poslije, izlaganje sa skupa o životu i radu Vjerana Zuppe, Književna republika, Zagreb, 2011.
  • Promemorija za kulturnu politiku RH, (izlaganje) Rasprava o kulturnoj politici u stranačkim programima, Hrvatski P.E.N centar, Zagreb, 2011.
  • Kazališni umjetnici u NDH između totalitarizma i umjetnosti, znanstveni skup Theatrum mundi: Theatre & Politics II: Theatre and Memory, Dubrovnik, 05. – 10. IX. 2011.
  • Kulturna politika i mjesto središnjega kazališa u NDH (1941-1945), Hrvatski radio III. Program, 2011.
  • Veze Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu       - skica za povijest međusobnih odnosa kao poticaj za buduću suradnju, Scena, Novi Sad, 2012.
  • Kreativni producent i javna kazališta u RH – nemogućnost uspostave korelacije kao posljedica neosmišljene kulturne politike, Zbornik radova s međnarodne konferencije «Menadžment kulture i medija u društvu znanja», Fakultet dramskih umjetnosti u Beogradu, Beograd, 2012.
  • Slamka spasa ili o slobodnom padu hrvatskoga kazališta, recenzija i predgovor knjizi Slamka spasa I. autoriceV. Lončar, Biblioteka Mala scena, Zagreb, 2012.
  • Hrvatska kultura i EU: Kako do reforme u novim okolnostima, zbornik, Pravni fakultet i centar za promicanje demokracije Miko Tripalo, zagreb, 2012.
  • Bela i Miroslav Krleža u Nezavisnoj državi Hrvatskoj – laki repertoar kao cijena za život, znanstvena konferencija i zbornik: Intelektualci i rat 1939-1947., Desničini susreti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2012.
  • Velike su naše dužnosti prema narodu: uloga intelektualki u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj – recenzija članka Martine Bitunjac za znanstveni zbornik Intelektualci i rat 1939-1947, Desničini susreti, Zagreb, 2012.
  • Josip Horvat i II svjetski rat, recenzija članka autora Alberta Binga za znanstveni zbornik Intelektualci i rat 1939-1947, Desničini susreti, 2012.
  • Fotezov prijevod Nĕmečekova romana Đavo govori španjolski (1940) naspram njegovih putopisa iz Theatralia (1944), recenzija članka za znanstveni zbornik Intelektualci i rat 1939-1947, Desničini susreti, Zagreb, 2013.
  • Kazališna sudbina Krležina Kraljeva – uz uprizorenje Kraljeva u režiji Ivice Buljana, u ljeto 2009. godine u Abidjanu, Obala Bjelokosti, recenzija za znanstveni časopis Studia Lexicographika, Zagreb, 2013.
  • Centralna kazališna družina ZAVNOH-a u Topuskom – Dnevnik osnutka i organizacije Programa za Kongres kulturnih radnika Hrvatske (25. – 29. VI. 1944.), izlaganje na simpoziju Topusko 1944., Zagreb, 2014., Mediantrop, Beograd, 2014.
  • Branko Gavella i oblikovanje naših kazališnih politika u XX stoljeću, Krležini dani, 2013., zbornik Krležini dani, 2015.

Od 1992. do danas redovito objavljuje novinske tekstove o suvremenom hrvatskom kazalištu, kulturi i kulturnoj politici, kolumne, komentare i priloge u brojnim tiskovinama i na portalima: Vjesnik, Vijenac, Jutarnji list, Globus, CA inflight magazin, ELLE, 21. Stoljeće, Mediantrop, Teatar.hr, Radio Gornji grad, Kultportal, Kontraportal.

 

Nastavni i akademski rad

Od 2004. – 2009. predaje u umjetničko-nastavnome zvanju docentice na odsjeku Produkcije ADU, a od 2009. do 2013. u umjetničko-nastavnome zvanju izvanredne profesorice te od jeseni 2013. u zvanju redovite profesorice i to kolegije produkcije izvedbenih umjetnosti zasve godine studija: Producent u kontekstu povijesti drame i kazališta, Producent u hrvatskome kazalištu XX. stoljeća, Menadžment scensko-glazbenih festivala, Repertoar i produkcija u suvremenom kazalištu, Produkcija izvedbe, Javno i kulturno djelovanje. S kolegama s Odsjeka produkcije koautorica je sveučilišne skripte za studente Produkcije Uvod u produkciju – film, televizija, kazalište, izvedbene umjetnosti. Korecenzentica je Programa studija plesa ADU. Mentorica je mnogih studentskih projekata koji su s uspjehom izvođeni u profesionalnim kazalištima, neki od njih nagrađeni su Rektorovom nagradom. Nositeljica je sveučilišnog istraživačkog projekta za 2015. Odnos međunarodnih financijskih instrumenata kulturne politike i strategija programiranja u suvremenim izvedbenim praksama.

https://issavitale.academia.edu/SnjezanaBanovic

Print Friendly, PDF & Email