TEATROLOŠKA BIBLOTEKA
INDOŠ I ŽIVADINOV, TEATRO-BIO-GRAFIJE: SVETO I LUDIČKO KAO MODUSI POLITIČKOGA U TEATRU, Agata Juniku
Izdavač: Akademija dramske umjetnosti, Hrvatska sveučilišna naklada
Godina izdavanja: 2019, ISBN: 978-953-8196-22-5
Opće informacije: Meki uvez, 264 str., Format: 16×24 cm
Knjigu možete kupiti/naručiti ovdje: http://www.hsn.hr/
Studenti uz predočenje indeksa ili iksice ostvaruju popust od 20% u knjižari Hrvatske sveučilišne naklade, Ulica grada Vukovara 68, Zagreb (http://www.hsn.hr/cd/8/kontakt-informacije)
O knjizi:
GLEMBAJEVI: DVOJNO ČITANJE, Goran Pavlić
Izdavač: Akademija dramske umjetnosti, Hrvatska sveučilišna naklada
Godina izdavanja: 2019, ISBN: 978-953-8196-23-2
Opće informacije: Meki uvez, 207 str., Format: 16×24 cm
Knjigu možete kupiti/naručiti ovdje: http://www.hsn.hr/
Studenti uz predočenje indeksa ili iksice ostvaruju popust od 20% u knjižari Hrvatske sveučilišne naklade, Ulica grada Vukovara 68, Zagreb (http://www.hsn.hr/cd/8/kontakt-informacije)
O knjizi:
VELIČANSTVENO NIŠTA: DRAMATURGIJA DEPRESIJE, Nataša Govedić
Izdavač: Akademija dramske umjetnosti, Hrvatska sveučilišna naklada
Godina izdavanja: 2019, ISBN: 978-953-8196-15-7
Opće informacije: Meki uvez, 345 str., Format: 16×24 cm
Knjigu možete kupiti/naručiti ovdje: http://www.hsn.hr/product/380/temelji-dramaturgije-autor-vladan-svacov
Studenti uz predočenje indeksa ili iksice ostvaruju popust od 20% u knjižari Hrvatske sveučilišne naklade, Ulica grada Vukovara 68, Zagreb (http://www.hsn.hr/cd/8/kontakt-informacije)
O knjizi:
Knjiga Nataše Govedić bavi se depresijom kao kompleksnom kulturalnom konstrukcijom „nepoželjnog“ i „disfunkcionalnog“ ponašanja. Autorica se protivi socijalnoj patologizaciji nemoći, kritizirajući diskurzivnu i farmakološku proizvodnju onoga što se danas ironično naziva United States of Depression. Nezadovoljne i kritičke subjekte pokušava se na sve načine medicinski privesti pod režim “pozitivnog mišljenja”, zbog čega čitav niz adekvatnih reakcija ljutnje ili povrijeđenosti ili žalosti zbog osobne ili društvene povrede/nepravde biva dodatno poništeno ili ušutkano. Glavni analitički primjeri preuzeti su iz Kafkina opusa, zatim Sofoklov Filoktet i Beckettovi Sretni dani, Shakespeareovi Hamlet i Von Trierov filmski opus, Molièreov Mizantrop, Čehovljevi Ivanov i Galeb, Fedrina ljubav Sarah Kane te film Manchester by the Sea K. Lonergana.
TEMELJI DRAMATURGIJE, Vladan Švacov
Izdavač: Akademija dramske umjetnosti, Hrvatska sveučilišna naklada
Godina izdavanja: 2018, ISBN: 978-953-975-688-6
Opće informacije: Meki uvez, 260 str., Format: 16×24 cm
Knjigu možete kupiti/naručiti ovdje: http://www.hsn.hr/product/380/temelji-dramaturgije-autor-vladan-svacov
Studenti uz predočenje indeksa ili iksice ostvaruju popust od 20% u knjižari Hrvatske sveučilišne naklade, Ulica grada Vukovara 68, Zagreb (http://www.hsn.hr/cd/8/kontakt-informacije)
O knjizi:
Vladan Švacov – dramaturg, dramatolog, redatelj, sveučilišni profesor i reformator nastavnoga programa, doktor filozofije, germanist i znalac klasične filologije – godine 1976. objavio je knjigu Temelji dramaturgije, koju se i danas smatra ključnim djelom hrvatske teatrologije i prvim cjelovitim pristupom teorijskim problemima dramaturgije u nas.
Više od četrdeset godina nakon prvoga izdanja, Temelji dramaturgije Vladana Švacova ostaju rijedak primjer filozofski fundirane studije u kontekstu hrvatske teatrologije. Iako je u posljednjih dvadeset godina teatrološko polje obogaćeno mnogim relevantnim izdanjima, koja obiluju filozofskim uvidima, integralni pothvati sa čvrstom filozofskom perspektivom su rijetkost. Polazeći od Heideggerove fenomenologije, Švacov pristupačnim stilom provodi čitatelje kroz svoju „ hermeneutiku dramskoga izraza“, ne snižavajući argumentacijsku strogoću čak ni u prividno ležernijim, ilustrativnim pasusima. Posebnost Švacova pristupa sposobnost je rekontekstualiziranja odnosa kazališne prakse prema praksi življenja, pri čemu je u antropografiji antičke drame vidio priliku za raspravu o „ključnim riječima“ civilizacije zapadnoga kruga. Vladan Švacov do novih spoznaja dolazi na istom terenu na kojem su za sebe i na svoj način prije njega istraživali Branko Gavella, pa i Josip Kulundžić: na istraživačkom polju gdje se filozofsko promišljanje neposredno obogaćuje umjetničkom praksom. Švacovi temelji dramaturgije nisu „ osnove dramaturgije“ u smislu uvoda u kazališno-dramaturšku struku, nego postavljanje temelja za razumijevanja događajne strukture i općih načela dinamike u svim dimenzijama ljudske egzistencije. U Temeljima dramaturgije on je promatrao dramsku i u užem smislu dramatsku napetost kao antropološku kategoriju, usko vezano uz sam ljudski bitak. Uz urednički redigirani tekst, novo izdanje donosi kazalo imena i pojmova.
Temelji dramaturgije nezaobilazno su djelo: filozofski dosljedno, teorijski precizno, u praksi utemeljeno, stilski briljantno, a naposljetku treba priznati – i aktualno štivo.