događanje

događanje

05 / 11 / 2018

Večer s WHW Akademijom – Kolektivna izložba za jedno tijelo

documenta_piraeus (photo Geli Kalampaka score Ashley Hans sheirl )Pierre Bal-Blanc, Manuel Pelmus i sudionici WHW Akademije:

Kolektivna izložba za jedno tijelo

Petak, 09/11/2018, 20h
Dvorana F22, Frankopanska 22, Zagreb

 

Prvo javno događanje u sklopu WHW Akademije, koja je započela s radom polovicom listopada, bit će gostovanje kustosa Pierre Bal-Blanca koji će u uz sudjelovanje umjetnika i koreografa Manuela Pelmusa te u suradnji sa sudionicima WHW Akademije predstaviti projekt Kolektivna izložba za jedno tijelo koji je pokrenuo u sklopu Documente 14 prošle godine.

WHW Akademija je osmomjesečni međunarodni edukativni program za umjetnike i umjetnice koji su na početku razvijanja svoje prakse. Prvi sudionici izabrani u velikoj konkurenciji na međunarodnom natječaju su: Laura Barić, Jakub Danilewicz, Phillippa Driest, Vida Guzmić, Larion Lozovoy, Petra Mrša, Jelena Petric i Paky Vlassopoulou. Program se temelji na praktičnom radu, interesu za kontekstualiziranje umjetničke prakse i jakom internacionalnom dijalogu. Zamišljen je kao prostor za razmjenu i kolektivni rad te sigurno mjesto za pokušaje i pogreške. Partner projekta je bečka kolekcija Kontakt (pokazana u Zagrebu kroz seriju velikog broja izložbi WHWovog projekta Janje moje malo u 2016. i 2017. godini) koja WHW Akademiju geografski veže uz Istočnu i Centralnu Evropu te progresivne umjetničke prakse s tog teritorija.

Kroz čitav program studente će pratiti umjetnici Ben Cain, Tina Gverović i Sanja Iveković koja prvi puta predaje u Hrvatskoj. Osim Pierre Bal-Blanca, intenzivne dvotjedne programe održat će Adam Szymczyk,kustos prošle Documente te umjetnice Wendelien van Oldenbourg i Rajkamal Kahlon. Program uključuje i niz dodatnih gostiju koji održavaju kraće seminare (npr. Želimir Žilnik, Oscar Murillo i Dubravka Sekulić će se studentima pridružiti u sljedećim tjednima), a program želi realizirati posebno intenzivan odnos s lokalnom scenom – umjetničkom, znanstvenom i aktivističkom.

Međunarodni savjetodavni odbor WHW Akademije uz kustoski kolektiv WHW-a čine umjetnik David Maljković, kustosica Emily Pethick direktorica Rijksakademie iz Amsterdama, kustosica Kathrin Rhomberg, predsjednica Kontakt Art Kolekcije iz Beča i kustosica Christine Tohme, direktorica organizacije Ashkal Alwan i Home Workspace Program iz Bejruta.

Iako je najveći dio programa namijenjen samim studentima, kontinuirano ćemo organizirati Večeri s WHW Akademijom koja će goste, istraživanja i razmišljanja ovog programa dijeliti sa širom zajednicom

Projekt Pierre Bal-Blanca Kolektivna izložba za jedno tijelo održan je Ateni i Kasselupod naslovom Dionica za Documentu 14, temeljena na radovima umjetnika koji su sudjelovali na izložbi. Realizirana je u suradnji s grčkim koreografom Kostasom Tsioukasom i plesačima Myrtom Kontoni i Tassosom Koukoutasom te izvođena među posjetiteljima arheološkog muzeja u Pireousu, kontinuirano i nasumično ponavljano. Tijelo se secira na zasebne dijelove kao na vježbama anatomije. Svaki dio, ud, mišić ili organ postaje medij djelovanja kojeg nadgledaju kustos i koreograf, a ostvaruju ih odabrani umjetnici iz raznih disciplina.

Nova verzija pod naslovom Dionica za zbirku Kontakt temelji se na radovima umjetnika predstavljenih u zbirci Kontakt i realizirana je u suradnji s rumunjskim umjetnikom i koreografom Manuelom Pelmuşom. Premijeru će imati u Beču 2019. u suradnji s Tanzquartier Wien, a zagrebačka izvedba predstavlja dio rada u nastajanju.

Collective Exhibition for a Single Body

Pierre Bal-Blanc nezavisni je kustos i kritičar umjetnosti s boravištem u Ateni i Parizu. Bio je kustos Documente 14 u Ateni i Kasselu gdje je među ostalim projektima razvio i Collective Exhibition for a Single Body. Nedavno je predstavio programDer Canaletto Blick- The Canaletto View na temu umjetnosti i kapitala koji je Erste Group Bank AG naručila za Erste Campus u Beču. Izložba Soleil Politiqueu Museionu u talijanskom Bolzanu nastavila je istraživati forme i odgovornosti muzejâ, njihovih dnevnih aktivnosti i njihovih odnosa prema gradu. Bio je direktor CAC Brétigny (Centra za suvremenu umjetnost u Brétignyju u okolici Pariza). Tamo je od 2003. do 2014. u duhu društvene misli Charlesa Fouriera vodio projekt Project Phalanstère kao seriju site-specific prijedloga čiji je cilj kritičko promišljanje logike koja stoji iza akumulacije umjetničkih djela. Njegov izložbeni niz La Monnaie vivante/Living Currencyprema eseju Pierrea Klossowskog (CAC Brétigny/Micadanses, 2005.–06.; Stuk Leuven, 2007.; Tate Modern London, 2008.; MoMA Varšava i Berlin Biennale, 2010.) i Draft Score for an Exhibition(Le Plateau Paris, Artissima Torino, Secession Beč, 2011.; Index Stockholm, 2012.; katalog NERO Publisher Rome, 2014.) pregovara o suvremenoj i historijskoj analizi tijela te strategijâ vezanih uz performans u vizualnoj umjetnosti. Tri poglavlja Reversibility- a theater of de-creation(Frieze Art Fair, 2008.; CAC Brétigny, 2010.; Peep Hole Milan, 2012.; katalog Mousse Publishing, 2012.) promišljaju posljedice koje materijalnost umjetničkog objekta ima na konfiguraciju protagonistâ kulturnog polja kao i ulogu i oblik kulturne institucije danas. The Death of the Audience(Secession, Beč, 2010.)

 Ulaz je slobodan.

http://www.documenta14.de/en/notes-and-works/24787/collective-exhibition-for-a-single-body
http://kadist.org/program/pierre-bal-blanc-collective-exhibition-for-a-single-body/

 FB:  https://www.facebook.com/events/2265916273440373/

Program podržavaju:

Foundation for Arts Initiatives
Kontak kolekcija
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
Trust for Mutual Understanding
Zaklada Kultura Nova

Print Friendly, PDF & Email

Autor: wpaduadmin

Radno vrijeme
radnim danom: 8-21 sat

subotom: 8-14 sati

Smotra 2023.

NISMO TRAŽILE!

web stranica posvećena temi seksualnog uznemiravanja na ADU

Adu brošura
Radio drame
promo video

Kontakti