O studiju
Na dvogodišnji diplomski studij SCENSKOG DIZAJNA, smjerovi SCENOGRAFIJA i KOSTIMOGRAFIJA, upis je omogućen prvostupnicima koji su završili druge prijediplomske studijske programe, a koji vide svoj put u području dizajna prostora ili likova izvedbeno-scenskih i audio-vizualnih projekata.
NOVI STUDIJ izvodi se po originalnom programu i po uzoru na suvremene europske škole koje se bave obrazovanjem u području scenskog dizajna.
SCENSKI DIZAJN podrazumijeva likovno oblikovanje scenske slike (kazališne, filmske, televizijske, multimedijske) bilo da se radi o oblikovanju prostora, predmeta i ozračja (scenografija) ili oblikovanju karaktera (kostimografija) određene priče ili teme.
Specifičnost studija SCENSKI DIZAJN je što osigurava obrazovanje budućih scenskih dizajnera (scenografa i kostimografa) za područja kazališta, filma, televizije, kao i drugih medija poput virtualne produkcije, videoigara, animiranih i eksperimentalnih filmova, izložbi, multidisciplinarnih projekata i sl. što ovaj program čini jedinstvenim na nacionalnoj razini.
Studij SCENSKOG DIZAJNA okupio je najznačajnija imena iz područja kazališne, filmske i televizijske scenografije i kostimografije koji su svi višestruko nagrađivani te su sudjelovali u međunarodnim umjetničkim projektima.
Za područje scenografije to su:
- filmska i kazališna scenografkinja izv. prof. art Tanja Lacko („Što je muškarac bez brkova“, „Sonja i bik“, „Kauboji“, „Tko pjeva zlo ne misli“, „Kristofor Kolombo“, „Huddersfield“),
- filmski i kazališni scenograf doc. art Ivo Knezović („Područje bez signala“, „Šutnja“, „Jesus Christ Superstar“, „Chicago“, „Carmen“, „Cavalleria rusticana“),
- filmska scenografkinja doc. art Željka Burić („Dnevnik velikog Perice“, „Quo Vadis, Aida?“, „Mrkomir I“, „Ustav Republike Hrvatske“, „Sve najbolje“, „Fine mrtve djevojke“),
- filmski scenograf Ivan Veljača („Koko i duhovi“, „Kosac“, „Murina“, „Rafael“, „Escort“, „Kumovi“),
a za područje kostimografije:
- kazališna kostimografkinja prof. art Irena Sušac („Nabucco“, „Aida“, „Medeja“, „San Ivanjske noći“, „Majstor i Margarita“),
- izv. prof. art Barbara Bourek („Orašar“, „Plodna voda“, „Mačak u čizmama“, „Kukci… zaustavljena priča“, „Leica format“, „Don Pasquale“, „Don Quijote“, „Pepeljuga“),
- filmska kostimografkinja doc. art Željka Franulović („Kako je počeo rat na mom otoku“, „Kauboji“, „Dnevnik velikog Perice“, „Tereza 37“, „Tragovi“, „Escort“),
- kazališna kostimografkinja i scenografkinja Zdravka Ivandija-Kirigin („Anđeo od leda“, „Folk Acts“, „Lennon“, „Braća Karamazovi“, „Caroling“, „Sorry“),
- filmska i kazališna kostimografkinja Ana Savić-Gecan („Stric“, „Zvizdan“, „Ciganin, ali najljepši“, „Schneewittchen After Party“, „Lucia di Lammermoor“, „Mala sirena“)
te gostujući umjetnici scenografi i kostimografi iz zemlje i regije.
Osim toga, ovaj studijski program podrazumijeva SCENOGRAFIJU i KOSTIMOGRAFIJU kao međusobno povezane discipline u području scenskog dizajna, obuhvaćajući i osnove iz područja oblikovanja svjetla i snimanja kao najbližih suradničkih područja koja zajedno čine vizualni identitet scensko-izvedbenog, audio-vizualnog ili multimedijskog djela.
Ono po čemu je studij SCENSKOG DIZAJNA jedinstven u Hrvatskoj, pa i šire, njegova je povezanost sa studijskim programima koji obrazuju sve druge umjetnike koji su dio kazališne, filmske, televizijske i multimedijske umjetnosti. Studenti SCENOGRAFIJE i KOSTIMOGRAFIJE imat će priliku upoznati se i surađivati s kazališnim i filmskim redateljima, glumcima, plesačima, koreografima, dramaturzima, snimateljima, fotografima, montažerima i producentima. Osim praktičnih zadataka u koje su uključeni studenti svih studijskih smjerova, ADU osigurava i teorijsko obrazovanje iz umjetničkih područja kazališta, filma i glazbe. Nastava studija izvodi se u prostorima ADU, koji osim učionica, uključuju i filmski studio i dvije kazališne dvorane.
Studij SCENSKOG DIZAJNA omogućit će studentima scenografije i kostimografije susrete s profesionalcima iz oba područja kroz prakse na profesionalnim projektima budući da ADU ima dugogodišnju dogovorenu suradnju s HNK u Zagrebu i drugim zagrebačkim kazalištima kao i s Hrvatskom radiotelevizijom i Pulskim filmskim festivalom.
Osim što je program studija SCENSKI DIZAJN usklađen s drugim studijskim programima na ADU, planirana je suradnja i s drugim fakultetima Zagrebačkog sveučilišta, poput Arhitektonskog fakulteta i Studija dizajna, Akademije likovnih umjetnosti, Tekstilno-tehnološkog fakulteta, Fakulteta elektrotehnike i računarstva te sa srodnim umjetničkim akademijama drugih hrvatskih i regionalnih sveučilišta (Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Umjetnička akademija u Splitu, Akademija primijenjenih umjetnosti u Rijeci, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo u Ljubljani, Fakultet primenjenih umetnosti u Beogradu), kao i s velikim brojem europskih kazališnih i filmskih škola s kojima ADU već ima uspostavljene suradničke odnose.
O perspektivama nakon studija
Nedostatak obrazovanih umjetnika u područjima scenografije i kostimografije omogućuje brzo pronalaženje posla na različitim scenskim i audio-vizualnim projektima. Već je tijekom studija studentima osigurana praksa na profesionalnim projektima što rezultira upoznavanjem velikog broja profesionalaca u različitim medijima poput kazališta, televizije, filma i multimedije.
O upisu
Prijemni ispit održava se tijekom rujna te se sastoji od dva dijela: mapa radova koja se predaje pri prijavi i prijemnog ispita na kojem se pismeno i usmeno provjerava motiviranost studenta, poznavanje umjetničkog područja, posebno onog vezanog uz izvedbeno-scenske i audio-vizualne medije.
Svi segmenti prijemnog ispita se boduju. Na temelju zbroja svih bodova na kraju drugog kruga formira se rang lista pristupnika.