Vijesti

Vijesti

17 / 01 / 2024

Masterclass Alberta Serre u sklopu Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma na Akademiji dramske umjetnosti

Albert Serra

Albert Serra

Gubljenje kontrole: digitalna revolucija

Masterclass Alberta Serre u sklopu Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma na Akademiji dramske umjetnosti

U petak, 26. siječnja 2024. u 17 sati, projekcija 016.

Albert Serra, katalonski filmski, izvedbeni i vizualni umjetnik i jedan od najprovokativnijih suvremenih filmskih autora treći put gostuje na Filmskim mutacijama: festivalu nevidljivog filma s programom i masterclassom Gubljenje kontrole: digitalna revolucija, posvećenom politikama otpora filma u njegovu cjelokupnom radu. Otpor filma i estetika digitalne prisutnosti u radu s (ne)glumcima i drugim protagonistima u Serrinom specifičnom procesu snimanja i montaže te proizvodnje začudne peformativnosti tema je njegova masterclassa na Akademiji dramskih umjetnosti u petak 26. siječnja, kao i dvaju komplementarnih filmova koje prikazujemo 26. i 27. siječnja u kinu Kinoteka, a koji objedinjuju isprekidane i skokovite forme i funkcije njegova rada: igranofilmskog Pacifiction (Priča s Pacifika) i troiposatnog simpozijskog umjetničkog filma Être Résistances (doslovno, Biti otpori). Ovaj simpozijski rad ustrajnog filmaša ikonosraza (digitalne revolucije, njegovim riječima), snimljen 2016., a prikazan u sklopu izložbenog programa Hansa Ulricha Obrista i Philippea Parrena (koji je tematizirao izložbu “Les Immatériaux” Lyotarda i Chaputa) u Centru Pompidou u srpnju 2023., uzbudljivo je promatrati i slušati kao “sovino naslijeđe” 13-dijelnog televizijskog simpozija Chrisa Markera, u svim Serrinim električnim i filmskim prekidima očekivane simpozijske i izlagačke strukture, zvuka i slike. Simpozijski filozofski film o gubljenju kontrole filmskim sredstvima u kojem sudjeluju Jean-Luc Nancy, Etienne Balibar, Bruno Latour, Boris Groys, Gayatri Spivak, Maurizio Lazzarato, Daniel Birnbaum, Manthia Diawara, Jennifer Jacquet, Peter Gallison, Timothy Morton i mnogi drugi, postaje manifestno djelo Serrine metafizike prisutnosti i otpora ustaljenim tokovima produkcije, tokovima nasilja te tokovima medijske i atomske toksičnosti.

Albert Serra je filmski i vizualni umjetnik, filmove radi u sklopu vlastite produkcije Andergraun Films, a konceptualna, filmski mišljena, galerijska i izložbena djela za najutjecajnije institucije i izložbe suvremene umjetnosti. Rođen u Banyolesu, studirao je filozofiju i književnost, napisao je niz dramskih djela za kazalište i snimao video radove prije prvih filmova kojima se etablira radikalno adaptiranim i transformiranim klasičnim tekstovima od Cervantesa do Biblije preko spekulativnih filmsko-knjiških susreta poput Casanove i Dracule. Vizionarski povijesni kammerspiel Smrt Luja XIV s ikonom novovalnog filma Jean-Pierreom Léaudom – Serrino je remekdjelo, a majstorska historičnost kazališnog rada Liberté za berlinski Volksbühne i filma Sloboda izaziva “finale kulture” našega doba.

Filmske mutacije: festival nevidljivog filma su filmološki projekt o politikama filmskog kustostva nakon stoljeća filma i promišljanju modusa prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu. Politika projekta je povezivanje povijesnih filmskih avangardi sa suvremenim umjetničkim i diskurzivnim praksama u različitim prikazivačkim i izvedbenim kontekstima. Projekt je pokrenula filmologinja i izvedbena umjetnica Tanja Vrvilo u Zagrebu 2007. godine na temelju esejističke korespondencije objavljene u filmsko-književnom časopisu Trafic koji je koncipirao Serge Daney, s autorima pisama Movie Mutations: Pisma neke djece nekoj djeci 1960-ih.

Središnji filmološki interes dvogodišnjeg izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma KOME PRIPADA PATOS? parafrazira Brechtov filmski naslov KOME PRIPADA SVIJET?, aktivirajući filmsku formulu patosa od proširenih programa o brehtijanskom aspektu radikalnog filma, kako je svoj istraživački projekt krajem 1970-ih naslovio filmolog Martin Walsh do inovativne studije filozofa slika Georgesa Didi-Hubermana Oko povijesti: Kada slike zauzimaju poziciju, prema politici estetike u Brechtovom filmu drugim sredstvima: fotogramskoj montaži Dnevnika rada i Ratne početnice, kolažu/montaži novinskih slika i epigramskih komentara iz 1938.-55. Montaža je politika, Brecht demontira atlas dijalektičkih slika, preživljenu sliku, ukazujući na mjesto preživljavanja u kulturi slike i političku ulogu memorije.

Program KINO ARTAUD / KINO BRECHT: KOME PRIPADA PATOS? odvija se u Zagrebu i Rijeci od 16. do 20. prosinca 2023. i od 25. do 27. siječnja 2024. u partnerstvu s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu, Kinom Kinoteka, Hrvatskim filmskim savezom, MM Centrom Studentskog centra i Akademijom dramskih umjetnosti u Zagrebu te Art-kinom Croatia i Muzejom moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. Program u 2024. odvija se u sklopu simpozijskog segmenta KINO BRECHT: PATOS I ANAKRONIJA.

Projekte umjetničke organizacije Film-protufilm podržali su Hrvatski audiovizualni centar, Ministarstvo kulture i medija RH, Ured za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Zaklada Kultura nova i Language Barrier Productions.

Print Friendly, PDF & Email

Autor: Nina

Radno vrijeme
radnim danom: 8-21 sat

subotom: 8-14 sati

Smotra 2023.

NISMO TRAŽILE!

web stranica posvećena temi seksualnog uznemiravanja na ADU

Adu brošura
Radio drame
promo video

Kontakti