Studenti

Studenti

02 / 02 / 2024

Masterclass Kokana Mladenovića ‘Umetnik u svom vremenu’

Kokan Mladenović

Od 26. veljače do 01. ožujka 2024. od 15 do 19 sati u dvorani F22 (Frankopanska 22) bit će održan masterclass Kokana Mladenovića Umetnik u svom vremenu.

Pozivamo zainteresirane studentice i studente kazališnih studija da se do 20. veljače 2024. prijave na radionicu putem elektroničke pošte: zsamija@adu.hr. Svi kandidati koji se prijave za pohađanje radionice bit će obaviješteni e-mailom o detaljnom rasporedu događanja tjedan dana prije početka masterclassa.

Masterclass nazivUmetnik u svom vremenu bavit će se istraživanjem dodirnih točaka našeg vremena (aktualnoga povijesnog trenutka) sa svijetom i trenutkom suvremenog teatra i umjetnosti. Ako je naš teatar odgovor na vrijeme u kojem živimo postavlja se pitanje koje fenomene u tom vremenu uočavamo? Što nam oni govore o današnjem svijetu i ljudima? Koje teme se nameću i koje od njih traže da odgovorimo kazališnim činom?  Kako se od problema koji nas intrigira i na kojega smo usredotočeni dolazi do aktivne kazališne građe? Koje postojeće scenske forme poznajemo i koja je od njih najprikladnija za scensko oblikovanje fenomena koji smo odabrali? Koji od problema koje smo uočili u svijetu koja nas okružuje postoje u nekome klasičnom kazališnom ili književnom djelu?

Na koji se način, s obzirom na temu kojom se predstava bavi, vrši selekcija kazališne građe? U kakvu se korelaciju sa sadašnjim trenutkom dovode dramski komadi poput „Antigone“ i „Hamleta“ i kako lica u njima postaju naši suvremenici? Koji su njihovi realni ekvivalenti danas? 

Radionički rad usmjerit će pozornost sudionika na neodvojivost fenomena kazališnog od aktualnog društvenog trenutka. K tome, namjera je procesa uočiti aktivna, živa žarišta u klasičnoj dramskoj literaturi koja ju čine univerzalnom i svevremenskom. PRad će biti podijeljen u pet faza rada:

Prva faza rada:

  1. Uvodno predavanje
  2. Analiza aktualnih problema i otkrivanje konkretnih fenomena koji stoje u fokusu svakoga pojedinog studenta/ice – društvena i socijalna raslojavanja, ratovi, njihovi uzroci i posljedice, nove tehnologije i društvene mreže, kreiranje vlastitoga subjekta u viralnom svijetu, napredak znanosti i tehnike, problem ekologije, migracije i emigracije, bolesti našeg vremena, fenomen samoće, depresije i dr.
  3. Istraživanje i analiza odabranih tema

Druga faza rada:

  1. Mogućnosti transformacije odabrane teme u kazališni oblik
  2. Analiza postojećih scenskih modela, njihovih prednosti i mana te uočavanje kompatibilnosti s temom koju je student/ica odabrao/la
  3. Pronalaženje novih scenskih formi, sinteza postojećih modela i pokušaj definiranja estetike budućeg teatra

Treća faza rada:

  1. Scensko oblikovanje odabrane teme
  2. Uspostavljanje definirane scenske forme i strukture budućeg rada
  3. Elementi strukture (lice, polazišta, odnosi, radnje, postupci i situacije) i njihov međusobni odnos u zaokruženoj scenskoj strukturi

Četvrta faza rada:

  1. Razlikovanje fenomena teksta i konteksta  
  2. Redatelj i glumac kao sukreatori konteksta u suvremenom kazalištu
  3. Fenomeni i problemi našeg doba i njihov pandan u djelima klasične literature (analiza podudarnosti tema, junaka i događaja)
  4. Rad na sintetiziranju postojeće dramske građe i aktuelnog fenomena u jedinstvenu i skladnu cjelinu
  5. Različiti oblici selekcije dramske građe u odnosu na formu, žanr i stil

Peta faza rada:

  1. Kompozicija scenskog djela
  2. Prezentacija kreiranog materijala
  3. Razgovor i analiza

KOKAN MLADENOVIĆ

Rođen u Nišu, Srbija, 1970. godine. Srednju glumačku školu završava u Nišu u klasi Mime Vuković-Kurić. Diplomirao na Katedri za pozorišnu i radio režiju Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu 1995. godine u klasi Miroslava Belovića i Nikole Jevtića. Izvanredni je profesor na predmetu pozorišna režija, na FDU-u Beograd.

Režije (iz izbora):

William Shakespeare, Luis Bunuel, Heinrich Muller Hamlet, D. Harms Slučajevi, T. de Molina Seviljski zavodnik i kameni gost, P. Beaumarchais Figarova ženidba, Aristofan,  Lisistrata, Mir, Pravda, Ptice, Agota Kristof  Velika sveska, D. Kovačević Maratonci trče počasni krug, Balkanski Špijun, Sabirni centarBila jednom jedna zemlja, H. Ibsen Peer Gynt, A. Popović, Razvojni put Bore Šnajdera; Mrešćenje šarana, W. Shakespeare Bogojavljenska noć; San letnje noći; Ukroćena goropad, Romeo i Julija, Bura, Lj. Simović Putujuće pozorište Šopalović, A. Baricco, Ilijada, G. Petrović, K. Mladenović Opsada crkve Svetog Spasa, V. Lukić, Afera nedužne Anabele, S. Selenič, Ruženje naroda u dva dela, G. Stefanovski Bahanalije, M. Bulgakov, K. Mladenović Majstor i Margarita, Vida Ognjenović, Kako zasmejati gospodara; Je li bilo kneževe večere? J. R. R. Tolkien, K. Mladenović  Hobit, J. M. Barrie, M. Stojanović Petar Pan, Enda Walsh Disco pigs, S. Basara, Nova Stradija, Fosi, Kander, Eb, Chicago, Rado, Ragni, MacDermot, Kosa, Madač, Čovekova tragedija, Maja Pelević, Pomorandžina kora, Ja ili neko drugi, Skočidjevojka, Poslednje devojčice, C. Goldoni, Sluga dvaju gospodara, K. Mladenović/M. Grubić, Zona Zamfirova, mjuzikl po delu Stevana Sremca, P. Beaumarchais, K. Mladenović, Djarmati, Opera ultima, Eshil, Okovani Prometej, A. Dumas, Tri musketara, M. de Cervantes, Don Kihot, B. Nušić, DR, Protekcija, Sumnjivo lice, L. von Trier, Dogville, Milena Bogavac, Jami distrikt, autorski projekt Kad bi Sombor bio Holivud, V. Majakovski, Oblak u pantalonama, G. Ševalje, Klošmerl, N. Romčević, Karolina Nojber, autorski projekti No(j)eva Makedonija, Swan lake revisitedGustav je kriv za sve, A. Sidran, Sjećaš li se Doli Bel, D. Cvijetić, Šindlerov lift, Što na podu spavaš, Milena Marković, Brod za lutke, Mary Shelley, Frankestein i dr.

S uspjehom je režirao u kazalištima diljem Srbije, Slovenije, Mađarske, Crne Gore, Hrvatske, Švedske, Rumunjske, Bosne i Hercegovine i Makedonije. Bio je umjetnički direktor kazališta Dadov, stalni redatelj i umjetnički direktor Narodnog pozorišta u Somboru, direktor drame Narodnog pozorišta u Beogradu i ravnatelj kazališta Atelje 212 u Beogradu. Za svoj  rad dobio je nagradu Bojan Stupica, kao i mnoge druge značajne nagrade, među kojima su:

  • osam Sterijinih nagrada
  • nagrada Bora Mihajlović
  • nagrada Ardalion festivala u Užicu
  • grand prix za režiju na Međunarodnom pozorišnom festivalu u Budimpešti
  • četiri Zlatna ćurana na Danima komedije u Jagodini
  • četiri nagrade Joakim Vujićšest nagrada na Vojvođanskim susretima pozorišta
  • pet nagrada na Festivalu klasike u Vršcu
  • dvije nagrade na Susretima pozorišta u Brčkom
  • dvije nagrade na Festivalu kazališnih praizvedbi u Paraćinu
  • četiri nagrade na Festivalu praizvedbi u Aleksincu
  • dvije nagrade za režiju Mostarska liska
  • nagrada za režiju festivala u Kotoru
  • zlatna plaketa Mokranjčevih dana u Negotinu
  • zlatna plaketa Dana Zorana Radmilovića u Zaječaru
  • mnogo drugih priznanja struke i godišnjih kazališnih nagrada

Print Friendly, PDF & Email

Autor: Maja

Radno vrijeme
radnim danom: 8-21 sat

subotom: 8-14 sati

Smotra 2023.

NISMO TRAŽILE!

web stranica posvećena temi seksualnog uznemiravanja na ADU

Adu brošura
Radio drame
promo video

Kontakti